Beslut, beslut, beslut

Jag sitter här och funderar över mitt lyxproblem när jag egentligen borde försöka få någon kurs avklarad, men jag känner sån ångest och jag vet inte hur jag ska tänka. Jag har sökt tre lärarjobb, blivit erbjuden två och väntar på besked om ett tredje. Och jag vet verkligen inte vad jag ska välja. Blir jag erbjuden det tredje så borde det vara ett enkelt beslut, men det är inte det och det ger mig ångest.
 
Det kanske är dumt att tänka på det här när jag inte ens vet om jag får något erbjudande, men jag vet att jag måste fatta ett beslut snabbt om det blir så och därför måste jag reda ut mina tankar redan nu. Det har varit så självlart för mig vad jag velat, vilket arbete jag velat ha, men det är inte det längre, inte just nu i alla fall. Läget är allmänt förvirrat om vi säger så. Vad vill jag? Vad ska jag? Vad vågar jag? Vad är bäst för Eila? Vad är bäst för mig? Vad är bäst för oss?
 
Det är nästan så att jag hoppas att det tredje erbjudandet inte kommer, så jag slipper fundera mer på saken. Eller att det blir en helt annan tjänst än vad jag vill ha och därför får ett enkelt beslut att fatta.
 
Tänk om livet vore enkelt, men vad tråkigt det skulle vara ...

Tänka, tänka, tänka


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0