Fuck you försäkringskassan!

Fick ett brev från försäkringskassan idag och hoppades att det var godkännande på min sjukskrivning, men tji fick jag! Det var en blankett för ansökan om sjukpenning vid oförmåga att vårda barn under föräldraledighet. Men grattis på födelsedagen Jenny och tack så mycket försäkringskassan! Jag hade mer än gärna vårdat mitt barn gratis, men jag får inte...


Lite kan de väl tänka till, lite lite. Det är ju för f-n bara att läsa på anledningen till sjukskrivningen. Åh vad less jag blir, jag orkar inte ringa dit igen.


Kommentarer
Jessicka

Det där låter helt fruktansvärt! Skulle man inte få vara sjukskriven när man har förlorat ett barn!?

Om du orkar och kanske, kanske kan du få kraften från någonstans, så överklaga, för det här är inte rättvist. Usch för försäkringskassan. Spelar ingen roll att folk säger att kassan har blivit hårdare - det här är iallafall en livskris och den gör ju att du just nu är oförmögen att arbeta pga psykisk ohälsa. kanske kuratorn kan hjälpa dig med att skriva ett utförligt intyg, jag vet att det betyder mycket bla hur läkaren har formulerat sig i sin bedömning. Lycka till. Jag håller tummarna för att du orkar.



Grattis på din födelsedag idag

2012-04-19 @ 15:56:07
Stina

Usch vilket slag i magen... :( Och på din födelsedag! Inte för att det egentligen gör något bättre eller sämre, det är väl redan så illa det kan bli... Nej usch, jag lider med dig! Kram, och grattis på födelsedagen i efterskott!

2012-04-20 @ 21:13:43
URL: http://baralitevi.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0