Jag tog ett stort steg idag

Jag var in på jobbet idag. Visserligen sprang jag bara snabbt in på kontoret, lämnade det jag skulle och sprang sedan snabbt ut igen. Men jag var in, det var ett stort steg för mig. Jag var tvungen att gå in med läkarintyget på min sjukskrivning och jag ville göra det när det var så lite personal som möjligt. Och jag lyckades ta mig in och ut utan att någon såg mig, så jag slapp prata med någon. Eller kanske var det någon som såg mig, men det var i alla fall ingen som sa något. Jobbigt var det, men nu är det i alla fall gjort.

Nu har jag varit in där en gång, så nästa gång kanske blir lättare, vem vet, kanske orkar jag till och med stanna till och säga hej.

Men inte än. Det får vara nog för ett tag att jag i alla fall tog mig in genom dörren.


Kommentarer
Jessicka

Första steget taget... det måste kännas skönt.kanske inte fullt lika ångestframkallande nästa gång. Tänker på dig.

2012-04-02 @ 07:45:56
Emma

Bra jobbat! Såg dig när du smög förbi =)

2012-04-02 @ 11:42:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0