Mörkerpanik

Jag skulle gå till Alfred igår eftersom det snöat så mycket och jag tänkte att alla ljus säkert slocknat, men jag orkade inte, jag orkade verkligen inte. Sen kunde jag inte somna på kvällen för jag fick panik att det skulle vara mörkt hos Alfred, jag klarar inte att det är mörkt.

Nu har jag i alla fall varit där och ett ljus brann fortfarande tappert, så nu kan jag slappna av igen. Han hade det inte helt mörkt. Nu brinner det också där några dagar igen.

Jag måste verkligen köpa någon typ av lampa som tänds när det blir mörkt, så kanske jag blir lite lugnare. Då vet jag i alla fall att det alltid lyser, även om jag självklart vill ha tända ljus där också. Ljusen i lyktorna slocknar inte av snö och blåst, men ibland är det svårt att hålla koll på dagarna och veta vilken dag jag tände dem och när de måste bytas. Med en lampa kanske jag kan slappna av lite mer.



Kommentarer
emma

det finns ljus med batterin som lyser i en månad.. har dom på min pappas grav som gick bort när jag var 18 år.. hade också känslan av att jag ville inte att det skulle vara mörkt och att inget ljus brann men dom var jätte bra.. kostar ca 50 kr och finns på blomaffärer som ex. plantagen. Kram på dig och jag beklagar verkligen ..

2012-04-11 @ 14:56:11
Jenny

Jo, jag vet, men jag tycker inte riktigt om batterljus. Jag tycker inte de lyser så fint. Dock väntar jag på en solcellslampa som kanske ger lite ljus i alla fall.

2012-04-12 @ 14:12:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0