Tillbaka till jobbet?

Det blev lite plugg igår i alla fall, inte mycket, men lite. Jag har lite svårt att behålla fokus längre stunder och kan inte riktigt koncentrera mig. Meningarna jag fick ihop är väl kanske inte världens bästa heller, men det kan jag ändra sen. Det är bara skönt att få något gjort i alla fall. Försöker fortsätta lite idag, men hittills har jag inte kommit igång. Var och fikade en sväng med en kompis och sedan var jag till kuratorn.

Idag satt vi och pratade om hur jag känner inför att gå tillbaka till jobbet. Jag är ju sjukskriven till den 29 april, så det är ju inte så länge kvar tills det är meningen att jag ska börja jobba. Jag vet inte riktigt hur jag känner inför det. Dels känner jag att jag vill gå och jobba, eftersom det är jobbigt att bara gå hemma också, men samtidigt känner jag lite panik över det. Panik över att träffa alla arbetskamrater och alla kunder, speciellt de kunder som visste att jag skulle ha barn och säkert inte vet vad som hänt. Jag vill prova jobba, men samtidigt vet jag inte om jag orkar. Framförallt vet jag att jag inte kommer orka gå tillbaka till ordinarie skift och stå åtta timmar i kassan, det känns inte riktigt realistiskt just nu. Helst hade jag velat jobba bara några timmar om dagen, men eftersom vi har skift så vet jag att det blir svårt att ordna. Jag ska i alla fall försöka ta mig in på jobbet nästa vecka och prata med chefen och se hur vi kan lösa allt praktiskt. Ska jag gå tillbaka till ordinarie skift på en gång, så kommer jag inte orka, det vet jag. Om det går jobbar jag gärna stängningsskift eftersom det då är lite lugnare, då slipper jag träffa så mycket folk, men vi får se. Jag ska prata med chefen nästa vecka och sen ska jag fundera om jag orkar gå och jobba, men jag vill verkligen försöka i alla fall.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0