Håller hoppet uppe än

Hej igen.
Jag blev lite off några dagar, trött och sliten efter jobb. Jag har väl landat lite nu efter jobberbjudandet, fått smälta det lite. Det är som sagt inte helt klart än, jag ska dit imorgon och träffa kvinnan jag pratat med. Tyvärr tror jag att hon trodde jag läst mer svenska än vad gjort. Jag hann ju bara läsa en och en halv månad innan Alfred kom. Visserligen hela grammatiken, förutom tentan och hel del i Språk och kommunikation, dvs. ungdomsspråk, dialekter och hur vi pratar med varandra. Men jag fick känslan att hon blev lite besviken och trodde jag läst mer, jaja, får hoppas att det inte gör något. Vi får se på måndag helt enkelt. Håll tummarna för mig!
 
Jag ska försöka att inte tänka så mycket på det, men egentligen har jag lite panik. Jag är rädd för att det ska bli nej och jag är rädd för att det ska bli ja. Jag vill verkligen ha det och kommer bli så fruktansvärt besviken om jag inte får det, men samtidigt är jag rädd för vad det innebär om jag verkligen får det. Klarar jag av att ta hand om tre klasser helt själv, är jag redo för det? Ska jag jobba som lärare? Ja, jag läser till lärare men ändå, det känns läskigt. Jag vet att jag är förberedd och jag vet att jag klarar det, jag kommer kanske få jobba lite hårdare, men klarar det, det gör jag!
 
Pratade lite med chefen i torsdags också, tänkte vänta tills jag vet säkert, men ville ändå förbereda henne på det. Jag sa som det var, att jag blivit erbjuen ett lärarvik, men att jag väldigt gärna ville jobba kvar på kvällar och helger. Tyvärr fick jag till svar att jag inte kommer få tjänstledigt för ett annat jobb, vilket inte riktigt var vad jag räknat med. Jag blev lite ställd först, men efter att ha pratat med P och fått fundera på det lite, så kände jag att skitsamma! Vill inte jobbet ha mig kvar, så säger jag väl mig upp mig. Jobb finns alltid och jag kan i värsta fall ta studielån om det skulle knipa. Jättetråkigt att säga upp mig från ett fast jobb, jag har ändå jobbat där i fyra och ett halvt år och det har fungerat bra med studier och så, men jag tänker inte offra ett lärarvik för det. Lärarvik finns alltid under terminerna och Komvux arbetar även under sommaren, extrajobb brukar inte heller vara problem att hitta, så det löser sig, I det här fallet väljer jag att se möjligheter istället för problem.
 
Nu ska jag läsa lite i nya läroplanen, den gamla kan jag utan och innan, men den nya har jag bara bläddrat lite löst i. Måste förbereda mig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0