Jobbar på

Jag jobbar och sliter hårt. Nästa vecka kommer eleverna och det ska bli spännande. Idag har jag även varit och skrivit kontrakt på Komvux, där jag kommer ha en lektion i veckan på grundvux, Svenska som andraspråk. Så jag kommer jobba nästan 25 timmar i veckan, vilket var vad mitt kontrakt på Ok var på, så nog lär jag få ut en lön jag klarar mig på. Apropå lön, så visar det sig att den lön jag har på Praktiska är högre än vad Lapplands Kommunalförbund erbjuder sina lärare, som dessutom är färdigutbildade. Hehe, så kan det gå.

Nu ska jag bara orka med skolan också, men det går nog fint. Jag jobbar tre dagar i veckan på Praktiska, dessutom inte hela dagar, och en kväll på Grundvux, så jag har ju gått om tid.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0