Paris dag 1

Ojojoj, jag är bra på att ta kort. Nästan 700 foton (eller mer till och med, jag raderade några stycken) och hälften av dem är väl tagna på Disneyland, hehe. Mest på hus, jag älskar hus! Publicerar några bilder här, men alla är nog omöjligt.
 
Jag kan börja med torsdagen (vi kom så sent på onsdag, då blev det inga bilder). Vi började morgonen med att ta en promenad till Parc des Princes (eller ja, vi gick nästan hela vägen, men det blev för långt så vi hoppade på metron). P ville se om det fanns biljetter till matchen PSG (Paris nånting) mot Barcelona, som spelades på lördag, men det var stängt, väldigt stängt. Matchen visade sig hur som helst vara slutsåld, vi hittade en butik mitt på Champs Elysee där de sålde PSG-grejer, vilket visade sig vara vart man också köpte biljetter, japp vi tog en promenad helt i onödan. Men vi fick ju se delar av Paris vi inte skulle sett annars.
 
 
Ja, vad gjorde vi sen. Vi tog en promenad till Eiffeltornet och tittade och sen vidare efter Seine en bit mot Armemuséet.
 
Sen promenerade vi vidare mot Grand Palais och upp mot Champs Elysee och Triumfbågen.
Gillar Disneybutiken, där fanns det massa roligt!
 
 
Vi hann även med Montmartre och Sacre Coeur på torsdagen, jajjamen, vi är intensiva. P blev lurad att köpa ett armband för 10 euro, han är alldeles för generös. Jag vägrade för jag tyckte det var så otrevliga. Han tog tag i min arm och vägrade släppa och då vägrade jag ge honom några pengar. Sacre Coeur är för övrigt väldigt mäktigt.
 
Väldigt mycket folk på Montmartre som synes.
 
 
Ja sen var vi och tittade närmare på Triumfbågen, vilket P inte tyckte var så imponerande. Han tyckte det var häftigare på håll, och ja, det kan jag nog hålla med om.
 
 
Jag tror det räcker så för nu, väldigt mycket bilder som sagt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0