Sisådärja

Sade upp mig från OK/Q8 idag, väldigt läskigt, men det känns spännande! Jag börjar jobba lite lätt på nya jobbet imorgon, ska gå igenom deras system med hur man fyller i frånvaro och sådant och på onsdag blir det en heldag med föreläsningar och annat för att lära känna kollegorna. Tjänsten jag har fått nu är på ungefär 54 %, som gymnasielärare i Svenska och Estetisk verksamhet teater. Det sista var inte meningen, men med min teatererfarenhet tyckte hon det skulle passa mig, så det kan ju bli spännande.

 
Åh, det ska bli så roligt!
 
Tyvärr hade även Komvux ringt mig och lämnat meddelande när jag var på mötet och de hade också jobb åt mig verkar det som. Det känns jobbigt att behöva ringa dit och tacka nej, men två jobb på dagtid blir kanske lite mycket. Jag tror jag ska ringa honom imorgon och se vad de har att erbjuda i alla fall, kanske kan ta någon timme i veckan om de behöver. Jag vet inte varför, men det känns elakt att tacka nej när jag sökt det. Jaja, vi får se.
 
Fick med mig lite böcker hem så jag kan börja planera mina lektioner. Jag kommer ha en klass i Svenska B fram till jul, och sedan en i Svenska 1 och en i Svenska 2 hela läsåret, så det lär bli fullt upp framöver.

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0