Populär

Oj, vad många läsare det blev härinne helt plötsligt. Tack för alla fina kommentarer ni lämnat! Vi kämpar på.

Den här graviditeten får vi precis allt vi begär och lite till. Jag är i v.18 och har redan varit på två ultraljud. Rutinultraljudet är nu på måndag och i v.15 var vi till en specläkare i Gällivare, läkaren som jag nämnt förut. Det är honom jag haft en hel del kontakt med. På ultraljudet gick han igenom precis allt, varenda kota i ryggraden kändes det som, och huvudet och allting annat. Än så länge finns i alla fall inga tecken på att någonting skulle vara fel, men det kan ju fortfarande hända mycket.

Jag går till en privat MVC i Gällivare och min barnmorska verkar verkligen super. Hon satte mig som förstagångsföderska för att jag skulle få komma oftare bland annat. Sedan får jag så många ultraljud jag ber om, men som det ser ut just nu blir det rutinultraljudet och ett ultraljud i v.28, förutom de två jag redan varit på. Känner vi att vi behöver fler så lär vi nog inte behöva tjata efter det i alla fall.

Självklart innebär denna graviditet många nojor, men vi tar en minut i taget och hoppas på det bästa.



Kommentarer
Kalksten

Önskar er all lycka till, underbart att ni skall få en bebis! <3 /Kalksten på FL som var med på gravstenspresent till lilla Alfred

2012-12-13 @ 23:02:43
Josefine

Jag brukar vara inne och spana på din blogg känner nu att jag måste skriva något. Du är verkligen jätte duktig på att beskriva allt i en form som får en att vilja läs mer verkligen ett + eller flera
Såg även att du är gravid och jag gratulerar verkligen ! Efter allt som ni har varit med om. Kan inte sätta mig in i hur du mår och känner efter allt som har hänt men önskar er all lycka ❤

2012-12-14 @ 21:12:21
Jessicka

Det är så roligt att ni vågade igen. Och så skönt att höra att ni blir väl omhändertagna under tiden och tagna på allvar.

2012-12-15 @ 06:15:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0