Varför jämföra?

Ursäkta att jag tjatar, men återigen har den diskussionen om vilka som har rätt att sörja mest blivit aktuell. Och jag ställer mig återigen frågan, varför överhuvudtaget jämföra? Spelar det någon roll om barnet dog i magen, levde några timmar, några månader eller till och med år? Hör vi som förlorat spädbarn inte hemma bland dem som förlorat äldre barn? Varför är det mer synd om dem som förlorat äldre barn? Jag vägrar jämföra! Jag jämför mig inte med någon som förlorat ett barn i magen och jag jämför mig inte med någon som förlorat ett barn de fått ha hos sig ett tag. Jag ser inte meningen med det.
 
Är det verkligen så jäkla viktigt att hävda att ens egen sorg är störst? Räcker det inte med att vi alla sörjer?
 
 


Kommentarer
Sofia-mamma till Vilja och Tintin

Nej,fy,tycker det är fel att jämföra sorg!

Vet inte om du minns mig från familjeliv,vi var ju så många där. Men minns ju att du skrev att du var från Kiruna och min man är därifrån också. Tydligen har ni spelat i Nyårsrevyn samtidigt och vi har 2 gemensamma kompisar,Ida F och Monica N :-) (facebook du vet)

Hoppas du har det bra. Tänker på dig.

Svar: Hej. Ja självklart kommer jag ihåg dig. Aha, vilket år var han med? Det är så många som varit med där, så det är svårt att komma ihåg alla.
Jenny

2012-07-23 @ 20:02:28
URL: http://www.fran3till4.blogspot.com
Sofia-mamma till Vilja och Tintin

det är säkert 10 år sedan så jag förstår om du inte minns,men min man tyckte han kände igen dig! :)

2012-07-31 @ 08:10:36
URL: http://www.fran3till4.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0