LCHF

Av någon anledning har P bestämt sig för att börja med LCHF. Fråga mig inte varför eftersom han inte behöver gå ner i vikt och då hans huvudföda normalt består av pasta, vitt bröd och coca cola. Alltså enbart sådant han nu ska undvika. Han har räknat ut att han får dricka tre coca cola i veckan, normalt dricker han kanske tre om dagen. Hittills har han druckit två och det är bara tisdag, vi får väl se hur det går. Något positivt är i alla fall att han börjar komma med recept och förslag på vad vi ska äta, då slipper jag tänka och det blir lite mer variation på maten.

Jag tror inte på dieter och utan att kunna hänvisa till någon forskning (förlåt Sofia) och med risk för att få en massa LCHF-fanatiker på mig, så tror jag att det är en rent ut sagt farlig diet (förlåt, livsstil). Det kan aldrig vara bra att sluta helt och hållet med kolhydrater och bara äta fett. Att dra ner på kolhydrater tror jag däremot inte skadar någon. Generellt sett tror jag att vi äter alldeles för mycket kolhydrater och äta mindre är nog bara nyttigt, men inte sluta helt och byta ut det mot fett. Nej, det tror jag inte på. Och ärligt talat, en diet som förbjuder popcorn kan ju inte vara vettig någonstans (popcorn är min drog). Jag tror på att äta allt, men med måtta och att röra på sig istället för att gå på diet.

Hur som helst ser jag framemot att börja äta mer sallader, men känner jag min sambo rätt blir det nog mestadels kött och feta såser han vill ha.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0