Midsommarafton

Midsommarafton i fjol tog jag ett graviditetstest som visade gravid, det var den 24 juni. Jag och P firade 4 år tillsammans. I år firar vi fem år tillsammans, på midsommarafton (vi är inte så noga med datum), och den 24 juni skulle vår son blivit 4 månader. I fjol var en lycklig midsommarafton då vi var på bröllop och mådde allmänt bra, i år är det en midsommarafton full av sorg, inget att fira med andra ord.
 
Annars brukar jag tycka om att åka ut till Jukkas och titta på midsommarstången och alla människor som samlas, i år vägrade jag i princip gå utanför dörren. Midsommar är barnens högtid, mitt barn är död, så nej, jag har ingen lust att fira. Det skulle blviit Alfreds första midsommar, jag skulle haft honom i min famn och sjungt små grodorna, istället åkte vi till hans grav och satte dit lite blommor.
 
Vi var hos Ps föräldrar och åt lite midsommarmat, sen satt vi hemma hos oss med en kompis till P och spelade spel. En lugn och skön dag och kväll. Idag blir det nog lite grillning och sällskapspel igen, men troligtvis inte lika lugnt för grabbarna i alla fall.
 
Nu tror jag att vi ska gå och köpa lite mjukglass för sommaren kom visst till Kiruna till slut.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0