Möhippa

Ja, så var det, jag var på väg till min kära vän Annas möhippa i Umeå. Det var trevligt och nu sitter jag på tåget på väg hem igen. En kort men intensiv resa med andra ord.

Brudtärnorna hade fixat med temat Sex and the city och Anna blev kidnappad av sina brudtärnor kl 8 på morgonen, då hon fick kläder efter temat och sedan förd hem till en av dem där vi övriga väntade med champagnefrukost. Efter det fick hon lite pengar att köpa saker som symboliserade hennes blivande make och bygga ihop en skulptur av honom samt göra lite andra småsaker på stan. De dansade pole dance, inte jag då eftersom man inte fått föda barn på sex månader och dessutom har jag mina trasiga knän. Vi åt lite lunch, tog en behövlig vilopaus och spelade sen kubb och fixade oss inför kvällen. Jag är ganska kass och den enda gång jag träffade något var när jag slog ner kungen så vi därmed förlorade. Dock vann vi andra matchen när det andra laget inte lyckades slå ner kungen, så det blev bra ändå till slut. Kubb är inte riktigt min grej om vi säger så.

På kvällen drack vi cosmopolitan och gick sedan ut och åt lite god mat. Några dansade och några satt kvar vid bordet och pratade. Var i säng kring tre och upp kl 05.30. Så med ungefär åtta timmars sömn på tre nätter är jag något mör.

Det var hur som helst en trevlig dag och jag tror bruden var nöjd och det är ju huvudsaken.

Nedre bilden är påsen med brevet som lämnades utanför hennes dörr och övre är min cosmopolitan som enbart smakade sprit, men är det Sex and the city tema så är det.

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0