Ännu en dag med praktiska saker, när får man andas?

Samlar kraft för att gå till begravningsbyrån idag. Känns fruktansvärt tungt, men ändå skönt på något vis. Vi vill ju få det gjort så fort som möjligt. Bara ha det avklarat så vi kan försöka gå vidare sen.

Fick till ett samtal till Folksam också så de avslutar Alfreds försäkring. Hur många samtal måste man göra där man säger "Hej, min son dog strax efter födseln..."? Känns som att jag gjort miljontals och ändå är det inte så många. 10 000 får man visst ut för sitt barns död. 10000?!? Vad är det för en livslång sorg och smärta?! Det finns inga pengar i världen som kan ersätta våran Alfred och egentligen känns det som att vi lika gärna kan strunta i pengarna. Vad hjälper de oss nu liksom...

Imorgon ska vi skriva på faderskapspapprena. Vårt barn är dött, men papper ska vi skriva på ändå. Känns bra att det finns på papper dock. Så att det klart och tydligt står vem som är Alfreds pappa. Och att han får rätt namn, det är viktigt.


Kommentarer
*

Ett tips är att kontrollera om du/ni har någon form av försäkring via jobbet/facket. Bekanta till oss som miste sitt barn fick mycket större ersättning därifrån.

2012-03-02 @ 22:45:54
Jenny

Ja, jag har en försäkring via facket som kommer ge pengar, har ingen aning om hur mycket dock. Men jag bryr mig faktiskt inte om pengarna. det enda jag vill ha är min son...

2012-03-03 @ 10:48:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0