Modell för en dag


Sköna, underbara, Torne Träsk-parkeringen! Kallt var det, men gott med korv och skönt att komma bort lite.

Idag var jag och mamma och modellade. Någon hade skrivit upp mig på en lista så jag fick komma dit och ta med mig någon. Tänkte tacka nej först när de ringde förra veckan, men sen tänkte jag att det kan ju kanske vara skönt och lite kul. Det var faktiskt lite roligt, men dyrt blev det. Är man ändå där så vill man ju ha lite foton, men jag orkade inte sitta och radera och det var så svårt att bestämma vilka vi skulle ta, så det slutade med att vi tog allihop för 4200:- (!) Hade vi tagit tre foton var och en gruppbild hade det gått på 3200:-, så det kändes som lika bra. Inte för att jag vet vad vi ska med de fotona till, lär ju aldrig använda dem, men det är ju inte varje dag man blir sminkad och får modella lite. Kändes som att jag var värd det, men nog är man lättlurad.

Det var en himla massa mammor med alldeles färska bebisar där och det var jobbigt, men inte så jobbigt som jag trodde. Självklart tänkte jag på att jag också borde haft en bebis med mig och att Alfred också borde fått vara med och fota sig, men det gick ändå bra. Det gjorde ont, men jag kan ju ändå inte låta bli att glädjas och le åt de bebisar som faktiskt får leva, fast min inte fick. Men ja, ont gör det, jäkligt ont.



Kommentarer
maria

Snyggo! vi vill ju se modellbilderna! :)

2012-03-18 @ 18:41:52
Jenny

Haha, det kommer. Måste sitta vid en dator med cd-rom först, min lilla mini-pc har inga såna funktioner, men den är rosa!

2012-03-18 @ 18:53:42
Jessicka

Vi var oxå och modellade igår och visst blev det hela paketet...Ja, man är lurad jag vet det oxå;) Fattar inte hur det kan skilja 600 kr på att ta 10 bilder eller hela paketet som innehöll över 100 bilder? Och såklart borde Alfred fått vara med och fotat:(

2012-03-18 @ 19:35:29
Brorsan

Jo, det var himla skönt att komma upp på Torneträsk, man får så mycket energi bara av att vara där.



Ja, jag gjorde ju samma sak här i Umeå på The Studio, även om mitt var lite billigare så tog jag och köpte allt eftersom jag inte ides börja försöka plocka bort så många bilder. Och mina bara ligger i mitt vitrinskåp och samlar damm de med. :/

2012-03-19 @ 19:40:51
URL: http://makimachine.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0