Sjukskrivning

Jag var till en läkare idag för att få förlängd sjukskrivning, är inte så sugen på att gå och jobba på måndag. Egentligen ska man kunna ta ut tillfällig föräldrapenning i 30 dagar, men jag orkar inte börja ringa dit också. Vi skulle bli kontaktade av försäkringskassan, men har inte blivit det än och jag vågar inte chansa. Två veckor till blev jag sjukskriven. Ja men hej, du har förlorat ditt barn, att vara hemma en månad räcker väl!? Jag höll på att få panik bara av att gå in i väntrummet själv, hur ska jag kunna gå och jobba om två veckor?!

Högsäsong på jobbet och hur mycket folk som helst. Ingen möjlighet att gå undan någonstans... Ja, vi får väl se. Hade jag haft ett annat jobb kanske det varit lättare.

Läkaren var inte särskilt sympatisk heller. "Ja, jag hörde vad som hänt, det var ju tråkigt.." Öh, ja, det tycker vi också..?

På läkarintyget står "barnet gick ad mortem strax efter ankomst". Ja, det låter ju finare än barnet avlidet i alla fall som det står på papprena till skattemyndigheten.

Fina lilla Alfred, vi saknar dig!


Kommentarer
Jessicka

Fy f...1 månad. Det är inte klokt!

2012-03-08 @ 08:46:48
Nilla

du tar ut 29 föräldradagar inte tillfällig föräldrapenning den tillfälliga kan du ta ut 1 dag ifrån och de 29 vanliga... efter 2 veckor kommer oftast papprena men jag ringa finns ju ett speciellt telefon nr som går till några i sthlm som har hand om oss änglaföräldrar :-( kram på dig 2 veckor bajs på den läkaren....

2012-03-08 @ 13:41:13
URL: http://niillis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0