Alfred har fått lite fler presenter idag


Fågeln jag köpte i Luleå,


en solcellslampa jag köpte idag,


och en ny lykta.

Nu blir det lite färg hos Alfred och så vill jag ju att det ska synas att det är ett barn som ligger där.


Såhär ser det ut idag. Krukan från i påskas ska jag ta hem när jag har bilen någon gång och när det blir varmare ska jag sätta ny jord och någon blomma där i. Nu är det bara att vänta på att stenen kommer på plats så vi kan fixa ordentligt hos Alfred.

Visst känns det sjukt att man sitter och väntar på att ens barns gravsten ska komma på plats...? Jag menar, av alla saker att glädjas åt... Men det är ju allt vi har, han ligger ju därnere under jorden och när jag inte får ha honom hos mig vill jag ju att det ska vara fint på hans plats. Jag kan inte göra så mycket nu, det ser mest rörigt ut. Men när det kommer lite gräs och en sten blir det nog bättre. Hur bra det nu kan bli när det är vårt barn som ligger där.


Kommentarer
Ylva

Hej Jenny!



Jag har nyss kommit hem från kyrkogården. Jag var där för att titta till min dotters grav tillsammans med en vän och vi gick sedan runt hela kyrkogården. Vi stannade vid din sons grav och var ledsna sen stund.



Såg att du hade kommenterat i min blogg innan jag åkte iväg men hann aldrig besöka din. Känns som om det var meningen på något vis att jag skulle stanna vid Alfreds grav. Du/ni har gjort det jättefint där!



Om du vill träffas någon gång och prata så hör av dig. Beklagar sorgen djupt. Hemskt att säga, men jag vet hur det känns. Eller inte känns, kanske.



/Ylva

2012-05-16 @ 22:12:39
URL: http://ylvaeatworld.wordpress.com
Jenny

Tack Ylva!

Ja, vem ska förstå om inte någon som också förlorat ett barn, det är väl bara vi som förstår känslan. Träffas gärna någon gång. Finns ett forum jag är på och pratar med andra i samma situation, men det kanske kan vara trevligt att träffa någon irl också, och speciellt någon i samma stad som man har något gemensamt med. Jag hör av mig.



/Jenny

2012-05-17 @ 13:16:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0