På jobbet

Det kom in en liten bebis på jobbet igår, en liten, liten en, borde varit ungefär lika gammal som Alfred skulle varit nu. Dessutom såg det även ut att vara en pojke. Det blev lite för jobbigt, jag gick in på kontoret och gömde mig en stund tills bebisen hade gått. Sen blev det bättre.

Idag frågade en stammis vart jag hållit hus de senaste månaderna när han inte sett mig, just en sådan fråga jag varit rädd för, speciellt om det kommer följdfrågor, men det slapp jag den här gången. Jag sa bara att jag varit sjukskriven och sen var det inget mer med det. Inte en av de kunder som reflekterat över att jag varit gravid. Har haft in några sådana, men ingen som frågat eller sagt något än. Bara hoppas att jag slipper det även framöver.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0