Det är visst skillnad på folk och folk

Överallt står det om prinsessan Estelle, överallt, precis överallt. JAG VILL INTE LÄSA! Nej, jag behöver inte läsa artiklarna och det gör jag inte heller, men det går ju inte att undvika att se. Estelle är född dagen före vi fick vår Alfred, en dag när allting var precis som vanligt och vi inte hade en aning om det mörker som skulle komma några timmar senare. Nu ska Estelles döpas och vi får gå till Alfreds grav.

Jag har ingenting emot kungafamiljen och jag har inget emot lilla Estelle, men nu börjar det väl ändå gå till överdrift, det måste väl finnas intressantare saker att skriva om. Alla barn som dör alldeles för tidigt till exempel, alla självmord som sker bland unga människor. Det finns mycket intressant och som säkert skulle vara av mer intresse för allmänheten. Tänk alla föräldrar som sitter hemma och tror att de är alldeles ensamma. Skulle det inte vara bättre att informationen kommer ut så man ser att man inte är ensam att drabbas, ser att det finns fler som varit med om samma sak, så att man kan ta stöd av varandra? Så får väl de som inte vill läsa om döda barn bläddra förbi istället. Det skulle ju inte heller vara helt fel med information, man kan inte blunda för verkligheten. Barn dör, det är väl bättre att veta så man har möjlighet att förebygga det, istället för att låtsas som att det inte händer för att det är för jobbigt. Tänk hur många barns liv som hade kunnat räddas bara föräldrarna vetat vad de skulle vara uppmärksamma på och vetat att ligga på läkare och barnmorskor om något inte är som det ska.

Sen blir jag faktiskt jäkligt irriterad på att det görs skillnad på folk och folk, hade vi haft den vård som kronprinsessparet hade när de fick Estelle hade vår Alfred också levt idag. De är ju faktiskt bara människor de med. Det är jättebra att de fick bra vård, men det ska ju inte bara gälla dem, det ska gälla alla. Alla ska ha rätt till samma vård, oavsett om man är kronprinsessa eller ej.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0