Framsteg

Jag fick veta häromdagen att de nu plockat fram en tång på akuten, alltså en sådan som man använder för att dra ut bebisar som sitter fast med. Så nu undrar jag då självklart, om de haft en sådan när Alfred föddes, hade de då kunnat få ut honom snabbare och hade det gjort någon skillnad? Nej jag vet att det inte är någon mening att spekulera i det, men lite fundersam blir jag ju, speciellt eftersom de nu plockat fram en. Förstå mig rätt nu, självklart är det bra att de plockat fram en tång för att hjälpa till vid framtida födslar, så det inte händer igen, men samtidigt undrar jag ju om det fanns en på sjukhuset, varför har de då inte plockat fram den tidigare, varför vänta tills ett barn dör?

Jag tycker det är jättebra att de tar tag i saker och ting och det även före händelseanalysen är klar, det betyder ju att även de tolkar det som att han kunnat räddas om man bara haft verktygen och kunskapen för att hantera den situation som uppstod, jag önskar bara att de gjort det innan. Varför ska något behöva hända innan förbättringar sker, varför?

Att vi nu väljer att gå ut med vår historia är ju för att få folk att förstå vad som kan hända när det inte finns sjukvård. Jag tror verkligen inte att folk förstår hur illa det är, det är nog ingen som gör det förrän de själva är i behov av sjukvård. Det är tragiskt att det ska vara så.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0