Boken utläst

Nu har jag tagit mig igenom boken. Det var en väldigt jobbig bok att läsa, speciellt den delen där pappan berättade om de sju barnen som dött. En dog när hon var året gammal, en några år senare vid tre och ett halvt, det tredje bara några dagar senare 18 månader gammal. Ett tvillingpar dog som nyfödda, det sjätte barnet var några månader och det sjunde dog i magen. De bodde i Turkiet, så de hade ingen tillgång till den sjukvård vi har i Sverige, men spelar det någon roll, sju barn?! Det gjorde ont när pappan berättade om sina barn och att de döda barnen var en stor anledning till varför de flyttade till Sverige, de ville att de levande barnen skulle ha tillgång till sjukvård, de skulle bara inte förlora ett barn till.

En fantastisk bok, jag kunde inte sluta läsa den, trots att det var jobbigt.

(Ja, jag inser att det låter som en bokrecension.)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0