Sjukvården i Sverige...

Jag är så förbannad och ledsen på livet idag. Jag hoppades in i det sista att det var ett misstag och att hon skulle få föda en levande liten flicka. Men ut kom ett perfekt litet flickebarn, dock sovande. Jag känner inte mamman, men det gör så ont i mig, så ont eftersom det är så fruktansvärt onödigt.

Om mitt förtroende för sjukvården var nere på noll sen innan, så ligger det på ganska mycket minus nu. Vart ska man gå om man blir sjuk egentligen? Ja, det blir väl att lägga pengar och åka utomlands, i Sverige får man ingen hjälp tydligen. Jäkla skitliv!



Kommentarer
Lina

Usch vad hemskt, hörde det av en annan tjej för några dagar sen. Sådant FÅR INTE HÄNDA!! Jag hade minskade fosterrörelser flera gånger under graviditeten och blev tagen på allvar VARJE gång! Åkte in och blev kollad 4-5ggr, var aldrig någon fara som tur var. Första gången hittade BM inte hjärtljuden med tratten, jag bröt ihop totalt!! Men hon hittade sen med maskinen, herregud så lycklig jag blev! Usch, börjar gråta bara jag tänker på det, vilken panik. Kan inte ens föreställa mig vad du (och många andra) går igenom. Kram till dig!!

2012-09-13 @ 11:27:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0