Spöken

Jag ligger i sängen med en påse popcorn. P har skrämt upp mig så jäkla mycket så jag vågar inte vara någon annanstans i lägenheten när jag kommer hem från jobbet och han inte är hemma. Jag går direkt till sängen, lägger mig under täcket och väntar på att han ska komma hem så jag kan borsta tänderna. Han säger att han hör steg på nätterna. Jag har nog förresten inte berättat vad som hände förra fredagen när jag satt hemma och pluggade och P var på jobbet. Alfreds ljus började skaka, tre gånger. Tillslut sa jag snälla sluta och då slutade det. Det var väldigt obehagligt. Jag tror ju att Alfred är med mig, men jag tror inte att han skulle skrämma mig, så jag vet inte vad det var. Det, tillsammans med allt annat som hänt i den här lägenheten gör att är jag ensam hemma är alla lampor i lägenheten tända. Och kommer jag hem sent och P inte är hemma, då är det under täcket direkt som gäller...





Kommentarer
Emelie

Måste bara berätta när du skriver om det. När vi bodde i grannlägenheten hände det också lite skumma saker ibland.. Hux flux när jag satt och tittade tv en kväll (sonen sov) så började en leksak spela inne på hans rum. Jag tänkte att det bara var något fel på den och brydde mig inte. Sedan några dagar senare när även sambon var hemma började den spela igen - tillsammans med två andra leksaker samtidigt (ingen var i samma rum). Då var det inte riktigt lika lätt att skylla på elfel.. Sedan hände det lite då och då att man hörde någon leksak började spela/låta i hans rum på kvällarna/mitt i natten, och någon gång var det någon incident när tv´n stängdes av och sådär. Inte så trevligt... :(

2012-09-15 @ 19:51:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0