Tätt intill dagarna

Har börjat läsa en bok till skolan, fantastiskt bra, men den gör väldigt ont för mig. Vet inte riktigt varför jag blev tilldelad just den boken. Det är en kurdisk man som skriver och berättar om sin mamma om tiden från när de flyttade till Sverige. En kvinna som fött 15 barn varav 7 dog som nyfödda (före eller efter förlossningen). Som om inte det vore nog berättar han också om de månaderna barnen tog hand om sin mor som låg döende. Det blir väldigt personligt och känsligt för mig som har döden i färskt minne.

Jag ska redovisa den på måndag, så jag får väl kämpa mig igenom den.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0