7 maj!

Nu har vi fått vårt datum, liten kommer till oss den 7 maj. Tre och en halv vecka kvar, hjälp vad verkligt det blev.. Jag är faktiskt glad att det inte blev den 8;e. Jag var lite orolig att de bara skulle jobba halvdag då och så skulle det komma något akut så de inte skulle hinna ta oss och vi skulle få vänta till på fredag. Antagligen hade vi väl fått snittet på onsdagen i alla fall, men tänk om, det hade jag totalvägrat.
 
Så jag åker nog till Gällivare kring den 30:e april kanske, och sedan kommer P den 6;e när vi ska skrivas in. Det känns bra.


Kommentarer
Evelina

Grattis!!
Ett tisdagsbarn som min Anton :) Han föddes också med snitt, dock akut. Snart snart snart har ni eran älskade bebis i famnen <3 Får jag fråga om du ska vara vaken under snittet? Jag var vaken och det ångrar jag inte en sekund!! Är så glad att jag fick se och pussa på honom på en gång och ligga där och mysa medan de sydde ihop (vilket man inte ens märker eftersom man är så upptagen med sitt underbara, vackra barn).

Svar: Jag vill absolut vara vaken, gillar inte tanken på att bli sövd alls. Man får vara utan bebis nog länge under ett vaket snitt ändå. Du fick ha bebisen hos dig? Som jag har förstått så går pappan iväg med bebisen här medan de syr, så kommer de till uppvaket sen.
Jenny

2013-04-13 @ 21:20:07
Malin -Änglamamma

Skönt att ha fått ett datum! :)

Svar: Det känns underbart ! :)
Jenny

2013-04-14 @ 16:34:22
URL: http://josefinaelma.blogg.se
Evelina

Jag fick ha Anton hos mig hela tiden när de sydde ihop, det var vår tid liksom. Däremot fick jag vara själv på uppvaket 3timmar och min man och Anton åkte till BB. Men det var endast för jag snittades på natten och vi inte kunde bli övervakade på förlossningen, hade det varit dagtid hade vi fått åka alla 3 till förlossningen och blivit övervakade där.
Jag hoppas du inte ska behöva vara utan hen mer än absolut nödvändigt. Och jag tycker du ska ifrågasätta varför bebis och pappa inte kan vara hos dig medan de syr!

Svar: Ok, ja jag vet inte, barnmorskan sa att de går iväg och mäter och väger och sånt, men att pappan är med hela tiden. Får kanske kolla det då.
Jenny

2013-04-16 @ 17:11:26
Evelina

Ja, dom vägde och mätte men i samma rum och kom tillbaka på en gång.
Alltså när de tog ut honom kom de fram så jag fick pussa på honom, sen gick bm och maken och vägde och mätte men det tog max 1min sen låg han på mitt bröst tills det var dags för mig att åka till uppvaket :)

2013-04-16 @ 21:47:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0