8 dagar

Jag har haft en riktigt lugn helg. Beslutade mig för att inte göra någonting alls och det har jag inte gjort heller. Bara legat i soffan och skiftat mellan tv-kanaler och Netflix och ätit godis.
 
Bebis har inte kommit än, så jag har i alla fall inte än behövt ångra att jag inte blev kvar i Gällivare. Jäkla unge om den bestämmer sig för att komma inatt, till imorgon får den i alla fall vänta. Jag tror helt ärligt att P är mer orolig än vad jag är för han har ringt hela helgen, från jobb och från fest och frågat om bebis är på väg än. Han har sovit väldigt dåligt också och frågat varje jag gått upp för att gå upp toa vad det är och om bebis är på väg. Men inte än, än är h*n kvar.
 
Imorgon är jag på plats i Gällivare och hur less jag än är på att vara gravid just nu, så hoppas jag ändå att bebis bestämmer sig för att vänta till den 7:e. Jag vill inte ligga där och snittas alldeles ensam om inte P hinner komma dit. Jag känner mig trygg med att vara där om det skulle starta, men jag vill inte att det ska starta innan och jag hoppas verkligen att det inte gör det. Skulle det dock göra det känner jag mig i trygga händer.
 
Nu är vi förresten nere på ensiffrigt, 8 dagar kvar!
 
Nu ska jag äta lite lunch tror jag och sen försöka städa lite här hemma, eller plocka undan i alla fall och kanske tvätta lite.


Kommentarer
jessicka

Det är så spännande det här att vänta på bebis. jag längtar till den sjunde. Storebror fick en fin liten uggla av oss som kommer vakta när ni är i Gällivare för stt få lilla syskonet. Lycka till!

2013-04-29 @ 20:39:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0