Sista barnmorskebesöket

Barnmorskebesöket idag gick bra, eller ja hyfsat i alla fall. Hjärtslagen låg på 140 och magen hade växt 1 cm till, så det står inte still i alla fall. Bebis hade sjunkit ner så det är antagligen därför.

Jag ville ju att barnmorskan skulle kolla om det verkade vara på gång, men hon ville egentligen inte för hon var rädd att det bara skulle göra mig orolig. Tyvärr kunde hon inte säga det jag hoppades på, att jag var helt omogen. Tappen var nu 1cm och jag var en och en halv centimeter öppen, helt normalt för en omföderska i min vecka, men det gjorde ju inte mig lugnare. Jag bestämde mig i alla fall för att åka hem eftersom jag känner att jag behöver den här helgen hemma och ladda. Och jag tror faktiskt inte egentligen att bebis är på väg ut än. Hur som helst har både jag och barnmorskan sagt åt bebis på skarpen att h*n allt får vänta lite till. 11 dagar kvar nu. Så i helg ska jag bara ta det lugnt och hoppas att bebis trivs bra därinne.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0