Måndag

Det blev en tidig morgon för oss idag eftersom E vaknade kl 7 och inte ville somna om efter det. Sedan blev det dags att byta bajsblöja och då var det ingen idé längre. Strax före nio klev vi upp och sedan somnade hon såklart om och sover ännu. Så här sitter jag medan resten av familjen sussar sött. Ingen idé att lägga sig igen eftersom jag ändå fått 7 timmars sammanhängande sömn inatt, så jag tänkte passa på att få lite gjort istället. Min historieuppsats som blivit liggande efter att Alfred dog känns som en bra början. Jag tänkte att den skulle blivit klar i sommar så jag kunde gå upp med den till hösten, men så har arkivet varit stängt och nu är det två veckor kvar tills skolan börjar igen.
 
Jag har flera versioner av den sparat på datorn också så nu vet jag inte riktigt vilken jag tänkt använda. Jag tycker att det ena syftet verkar bättre, men jag tror att jag och min handledare kom överens om det andra. Jag började fixa på den första tidigare i sommar, men så upptäckte jag den andra och då tappade jag lite sugen igen. Ja, det är ju nästan ett och ett halvt år sedan jag öppnade dokumentet senast så det är inte så lätt att komma ihåg. Det är egentligen inte så jättemycket kvar, den ska skrivas ihop bara, men allt var så rörigt och dessutom måste jag på arkivet och kolla upp några saker och det gäller ju att få tid att hinna med det också. Hoff, ska den måsta vänta till nästa sommar igen? Intensivkörning den här veckan kanske medan P fortfarande bara jobbar fem timmar om dagen? Nej, just ja, vi har dop på fredag och imorgon ska jag mamma och svärmor på en dagstripp på Ikea... Jaja, någon gång blir den väl klar.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0