Obehaglig dröm

Nu kommer ett väldigt obehagligt inlägg så jag varnar de som är känsliga.

Jag har haft en återkommande dröm om en kyrkogård där Alfred ligger, det är inte kyrkogården här för den ser annorlunda ut, men i drömmen är det där han vilar. En gång drömde jag att Alfreds kista öppnades om det är någon som minns det. Det var längesen jag drömde om den kyrkogården nu, men i natt kom den igen.

Inatt drömde jag att jag skulle till Alfred, men jag mindes inte vart han låg och gick fel, så jag var tvungen att fråga om hjälp. Killen där visste precis vem jag var och vi skulle gå dit tillsammans, men vi var tvungna att gå förbi några andra barngravar som skulle tittas till först. Det var en liten vit barnkista som låg ovan jord och sen var det en kista som var öppen, men då varnade killen mig och bad mig blunda, men jag hann ändå se den stackars lilla flickan som låg där i.

När vi sedan gick vidare började jag se flera barn som gick omkring, barn som inte levde alltså. Killen jag gick med blev rädd för jag skulle inte se dem, jag hade ju inte sett dem förut. Det fanns bara en anledning till att jag kunde se dem nu, men sen vaknade jag. Jag kom aldrig fram till Alfred, men jag minns från tidigare drömmar hur det såg ut hos honom.

Väldigt obehaglig dröm och jag vet inte varför jag ska börja drömma sånt nu. En oro i kroppen kanske. Alfred skulle blivit ett och ett halvt år imorgon (idag är det kanske nu), kanske har det med det att göra.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0