Snutte

Nu hittade jag äntligen en snuttis som Eila faktiskt tar utan att bråka, och faktiskt somnar ganska snabbt med bara man lägger den bredvid henne; en äcklig jäkla handduk som jag haft för henne att ligga på istället för att spy ner sängen. Den har legat i sängen så den luktar väl mamma (och bröstmjölk och spya) (ja, jag har bytt ut den med jämna mellanrum och tvättat). Så nu ligger hon och borrar in huvudet i den när hon ska sova. Jag får ju plocka bort den på nätterna så hon kan andas, men den verkar fungera just nu i alla fall. Jag tycker dock den är så jäkla ful så nu försöker jag sova in en mycket finare rosa filt som hon haft på bb, men den lär väl inte duga åt fröken.

Nattningarna går för övrigt mycket lättare nu om det var någon som undrade. Inga flera timslånga nattningar än i alla fall.



Kommentarer
Lina

Tips!! Ta bort mobilen över sängen när hon ska sova, inte lätt att somna när det finns spännande saker att titta på :)

Svar: Hmm, ja kanske. Men hon ligger alltid och pratar med den på morgonen så då måste jag sätta tillbaka den när hon somnat.
Jenny

2013-08-25 @ 20:41:50
Lina

Du får smyga tillbaka den ;) Närå, bara ett tips om hon har svårt att somna för det kan vara störande, kan va värt att ha i åtanke i alla fall :)

2013-08-27 @ 13:26:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0