Februari slut!

Första dagen i mars imorgon redan. Februari gick lika fort som januari, de bara försvann. Det känns som att veckorna går i rasande takt, men kanske är det för att jag har så fullt upp hela tiden. Två jobb och heltidsstudier, det tar lite tid. Just nu känner jag att det är skönt att jag bestämt mig för att jobba till 26 april, då behöver jag bara vänta lite mer än en vecka på snittet sen. Jag hade nog blivit knäpp av att bara gå hemma, bara gå och vänta och vara orolig för att förlossningen ska starta.
 
Jag pratade ledighet med min chef i veckan och insåg att jag har lovat att gå tillbaka på full tid den 3 juni (!). Full tid är visserligen bara arton timmar i veckan, men hur tänkte jag där? Nu har vi i alla fall kommit fram till att jag kommer arbeta hemifrån från vecka 22, dvs. i slutet på maj, och från vecka 23, första veckan i juni kommer jag enbart komma in om det är något särskilt. Betygen sätts redan den 5 juni, på grund av föräldraledigheter, så det blir inte så mycket lektioner då i vilket fall. En vikarie kommer gå in för mig, men enbart i maj, eftersom man knappast kan räkna med att hon ska sätta betyg efter bara en månad med eleverna. Så jag kommer arbeta hemifrån med rättningar och betyg och de sista veckorna vet jag inte riktigt vad jag ska göra? Jag är anställd till den 20 juni.
 
Gick in i vecka 30 igår också (eller idag beroende på hur man räknar), ett viktigt delmål. Vecka 30, det är inte så länge kvar nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0