Jag drömde en sådan otäck dröm i natt

Jag drömde att bebisen var på väg ut nu i vecka 27. Jag var på akuten här i Kiruna och de vågade inte skicka mig med ambulans till Gällivare eftersom de var rädd att jag skulle föda efter vägen, helikoptern gick tydligen inte heller. Så de skulle helt enkelt snitta mig här på akuten. Utan akutkirurgi och utan några medel att ta hand om en bebis född i vecka 27. Jag vet bara hur svårt de hade att hitta saker till Alfred. De fick improvisera eftersom det inte fanns så små saker till en nyfödd, så hur skulle det bli med en som var ännu mindre? Jag vet inte sedan hur det gick för jag vaknade och bebis sparkade för fullt på morgonen som tröst.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0