Ultraljud och barnmorskebesök v.28+0

Vi var och träffade läkare L i Gällivare idag och fick en liten titt på bebis. Allt såg fortfarande bra ut och återigen knep hon med benen, men troligtvis fortfarande en flicka i alla fall. Hon beräknades väga 1050 gram idag, så minus 6 % och helt normalt. Huvuvdet låg neråt, vilket visserligen känns rätt orelevant, men skönt ändå att hon lagt sig rätt.
 
Jag ville prata kejsarsnitt idag, men det ville inte läkaren. Han sa bara att det här är en ny graviditet och en ny bebis. Rent medicinskt finns det inga skäl för snitt, men jag gör som jag vill. Han tyckte det var dumt, men respekterar och förstår mitt val. Det fanns inget att prata om enligt hans mening alltså. Vi ska komma tillbaka kring v. 36 för ett sista ultraljud och då gör han också en bedömning av hur livmodertappen ser ut och sen får jag datum efter det. 6-9 maj någon gång trodde han, men senast 9 maj är hon ute! Han kommer också fixa så jag får bo på patienthotellet i alla fall från veckan innan, så nu känner jag mig rätt lugn på den fronten.
 
Vi var till barnmorskan efter läkarbesöket och mätte magen bland annat. Strax under 27 var magen på nu och hjärtslagen 136. Nästa besök 15 mars.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0