Bebiskläder

Jag är så avundsjuk på alla mina bekanta, gravida, änglamammor som vågar handla för fullt till bebisen. Jag är inte riktigt där än. Jag önskar att jag var det, men inte än. Jag vågade mig i alla fall in på Kappahl och kika lite här för några veckor sen. Det tycker jag var starkt gjort av mig.
 
Visserligen har vi mycket kläder, vi fick flera kartonger till Alfred plus det jag själv köpte, men lite eget ska väl lillan också ha. Något som är köpt bara för henne, om det nu är en hon. Sen har vi bara pojkar i släkten, så om det nu blir en flicka får hon väldigt könsneutrala kläder. Jag tror dock att om det blir en flicka kommer det nog bli en hel del rosa små klänningar till henne så småningom också eftersom jag själv älskar rosa. Någon måtta får det vara med könsneutraliteten.
 
Kanske jag skulle våga mig på att kika lite i webbutiker.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0