Sängplats och andningslarm

Ja, för att svara på kommentarerna som jag inte kan göra via appen. Vi väntar nog med sängen tror jag, det är egentligen ingen brådska. Vagnen är absolut ett alternativ och babynest har jag också funderat på, men jag vill egentligen inte samsova med bebisen. Vill att h*n ska ha en egen sovplats och den där korgen var ju så söt! Vi får fundera lite till, ingen brådska.

Andningslarm har vi diskuterat, men P tror att det bara skapar mer oro och det måste jag nog hålla med honom om. Tänk om larmet fellarmar? Då får man ju panik. Och tänk om man litar för mycket på det och så larmar det inte alls? Sen ärligt talat vad gör man om barnet slutar andas? Ofta kan man inte göra något ändå. Nej, jag vet inte. Det är så mycket att fundera på.



Kommentarer
Mockan

Jag hade nog hellre vaknat av fellarm. Eftersom man vet att den ibland kan fellarma så är man inställd/förberedd på det. Och anledningen till att de slutar andas är ju för att de glömmer bort. Brukar räcka med att stryka på barnen eller ja ta upp dom/röra vid dom så dom minns igen. Ni har inte pratat nåt med er BM angående detta? Hon kanske kan ge er råd och vägledning?

Svar: Ja, jag vet inte, jag är väldigt kluven till larm. Men jag ska prata med min bm nästa gång jag ska dit, höra vad hon säger i alla fall.
Jenny

2013-01-12 @ 00:36:46
URL: http://micksan.org


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0