BM-besök

Barnmorskebesök idag igen då. Magen hade växt till 31 cm nu, så den växer stadigt. Den 10 april fick jag tid till specen och doktorn för ultraljud och förlossningsplanering som det så fint heter. Två veckor dit, sedan har jag min snittid, yey!
 
Vi pratade lite om hur kag kände inför förlossningen och jag har inte börjat känna någon oro än. Barnmorskan var lite orolig att jag skjuter det ifrån mig, men jag tror att det bara är så att jag inte förstått än. Tiden har gått så fort så jag har inte förstått att bebisen snart ska ut. Jag menar, det är bara sex veckor kvar till snittet och sju till bf, jag borde ha börjat få panik snart. Jag tänkte i alla fall att jag ska gå till den där psykologen, hon jobbar visst även i Kiruna så jag kan få en tid här. Det skadar ju aldrig att prata med någon och jag tror att det kan vara bra inför förlossningen att få bearbeta lite, Känner jag inte att det ger något så har det ju inte skadat i alla fall. Men jag tror att det kan vara bra så att jag i alla fall förstår att bebisen ska ut också..
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0