En dålig dag

Idag visade sig bli en dålig dag. Först fick vi hem ett brev med utlåtanden till Lex Maria-anmälan, de som Socialstyrelsen begärt i efterhand från barnmorskor och läkaren som gjorde ultraljudet. Sen fick jag ställa in lektionen på Komvux eftersom de återigen glömt att ställa upp dörren, så jag kom inte in. Jag är känslig för konstiga saker numera, men det känns verkligen jättejobbigt att jag var tvungen att ställa in den lektionen. Jag hade liksom planerat för den idag och så blev det inte av, det känns bara jobbigt...
 
Utlåtandena då. Min barnmorska skrev väl vad som var förväntat, att hon hade svårt att avgöra hur han låg till en början, men efter ytterligare kontroll konstaterade hon att huvudet låg neråt, men var rörligt. Ultraljudsbarnmorskan skrev att hon inte kunde se lillhjärnan och kallat in en läkare (vilket jag inte har något minne av, men P kommer ihåg), som inte heller kunde se lillhjärnan, varpå vi fick remiss till Gällivare. Denna läkare har i sin tur skrivit att barnmorskan upptäckt avvikelser på lillhjärnan. Läkaren som gjorde ultraljud i Gällivare har skrivit att han inte kommer ihåg någonting från tillfället, att han alltid brukar diktera anteckningar, men tydligen glömt det denna gång eftersom han inte kan hitta några. Han menar att han inte kan ha sett några avvikelser, för då skulle han ha undersökt mer. Denna läkare gick för övrigt i pension 2009, men hoppar in ibland vid behov.
 
Ja ni hör ju, ingen koll på någonting verkar det som. Men tydligen har de haft utbildning i kommunikationsträning på Kiruna sjukhus, efter att Alfred dog, för att de ska lära sig att kommunicera bättre så det inte blir några missar eller dubbla budskap någonstans... Hmm, ja..
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0