5 dagar

Igår gick vi in en ny månad, vår månad, bebis månad, maj månad! Jag gick också in i en ny vecka, v.39. Det är lite blandade känslor just nu. Imorgon är dagen då Alfred föddes, 38+2. Det råkar även infalla på en fredag, eftersom Alfred också var beräknad på en onsdag. Jag vet inte riktigt vad jag känner inför det. Jag vill gå förbi den dagen i alla fall, jag inbillar mig att det känns lättare då. Inte för att Alfred på något sätt dog för att han föddes för tidigt, eller ja det kanske han gjorde eftersom det kom så oväntat, men det var ju inte huvudorsaken om ni förstår vad jag menar. Han var ju färdig. Det var inte för att han var ofärdig som han dog.
 
Jag tror att om bebis håller sig inne under morgondagen så håller h*n sig inne fram till snittet. Och på något sätt skulle det kännas skönt inför eventuella kommande graviditeter om inte denna bebis också kom tidigare, det skulle kännas tryggare på något sätt. Men ändå mer osäkert. Med två barn som kommer tidigare är det kanske lättare att beräkna att även det tredje barnet gör det, även om det egentligen är omöjligt att säga. Ja, jag vet inte. Jag hoppas inte bebis kommer på Alfreds dag i alla fall.
 
Nu ska jag sova, haft en fullspäckad pluggdag idag med tenta och uppsats. Imorgon ska jag ägna hela dagen åt uppsatsen, den ska vara inne vid midnatt, så det blir en lång dag.
 
Godnatt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0