Kyrkis

Vi var på kyrkans barntimme igår, jag och E, tillsammans med några från mammagruppen med bebisar förstås. En jäkla massa barn var det där med sina mammor, och en pappa (!). Kring 50 barn tror jag hon från kyrkan sa. Vi sjöng lite sånger och fikade. Eila hade stora ögon och ett stort leende hela tiden, hon verkade trivas väldigt bra. Vid fikat blev hon dock helt slut och somnade en stund.




Det är så tråkigt att det inte finns någonting för föräldralediga i den här stan. Ingen öppen förskola ens. De på Kyrkis sa att de inte klarar av alla barn som kommer dit, lokalerna är för små, men det finns ju ingen annanstans att gå om man inte vill betala en massa. Leklandet är gratis för barn upp till ett år, men sen kostar det 90 kronor per barn, det blir ju svindyrt att gå dit en gång i veckan. Och ett fik fungerar inte när barnen börjar bli så pass rörliga och inte bara vill sitta still. Så tråkigt! Det ska visst finnas babyrytmik också, 800:- för fem gånger (!), billigt och bra ...och babysimmet där vi inte fick plats förstås. 

Nej, det krävs ett uppror snart tror jag. 


Kommentarer
jecca

Jag håller med dig. Fruktansvärt tråkigt att det inte finns något att göra här i stan.

2013-10-19 @ 21:25:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0