Jobbelijobb

Jobbar och sliter för fullt just nu, på mitt gamla jobb på macken. Två veckor kvar att jobba och sen tänkte vi unna oss en kort liten gemensam semester, typ till Luleå. 

Det är jobbigt att vara borta från Eilis så mycket som jag är just nu. Det är visserligen skönt också, att få göra något annat en stund. Men samtidigt får jag så dåligt samvete över att jag lämnar henne, trots att jag vet att hon är i goda händer hos sin far. Men det är ju jag som varit med henne mest, så det kanske inte är så konstigt. Jag är rädd för att hon saknar mig och rädd för att hon inte saknar mig. Men hon är i alla fall alltid glad att se mig när jag kommer, så det är ju positivt. 

Jag antar att det är detta dåliga samvete som alla föräldrar dras med när de är borta från sina barn. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelfina

Alfred, vår fina ängel, vår förstfödda son, somnade in den 24 februari endast tio timmar gammal. Hur lever man vidare efter förlusten av sitt barn? Hur lär man sig att andas igen?

RSS 2.0